20.1.08

Kenny och Cloverfield

Jag nostalgitrippade idag och tittade på Kenny Starfighter. Fyfan vad bra den serien är, Johan Rheborg är kung! Sen att det ska göras en film på temat är så sjukt roligt. Kenny Begins (arbetstitel) tror jag kommer bli en av sveriges roligaste filmer. Jag menar, Choklad Zingo, vem kommer på en sådan idé? Det är genialt.


Cloverfield är en annan film som länge funnits i mina tankar. Jag har föjlt reklamjippot runt denna film väldigt länge och den hade premiär i USA i fredags, den har blivit både väldigt väl och väldigt dåligt bemött. De som har hypat upp filmen till gudastatus har blivit ganska besvikna, inte alla, men många. Detta gör mig lite orolig då jag själv har hypat den och tror att den kommer bli en av de största bio-upplevelserna i år. Sen när jag för en halvtimme sen spoilade mystikdelen av filmen totalt för mig själv så blev det inte riktigt lika roligt längre. Det var ju så att i all reklam som kommit ut om denna film har man inte fått se monstret en enda gång. Men jag, nyfiken som jag är, kunde inte låta bli att kolla runt på google och lite andra sidor för att få se detta monster som jag väntat så länge på att se. Jag hittade en gif där man inte ser så mycket men man ser ju ändå mer än i trailern. Jaja, jag vet ju inte hela storyn än och jag har filmen kvar att se, så det är väl bara att vänta till den 8:e feb för att se hela.

För mer info om Cloverfield:
Imdb
Sf.se
Internationell Hemsida

Inga kommentarer: